LIVE VANUIT GRAN CANARIA - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Maaike Oever - WaarBenJij.nu LIVE VANUIT GRAN CANARIA - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Maaike Oever - WaarBenJij.nu

LIVE VANUIT GRAN CANARIA

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

28 Juni 2012 | Spanje, Madrid

Lieve lieve schatjes!

Nog geen 24 uur in Gran Canaria & heb uiteraard nu al een heeeel verhaal aan jullie te vertellen.

Gistermiddag rond 1 uur heb ik afscheid genomen van mn lieve moedertje, omaatje en zussen. Pappi had ik thuis via telefoon nog even gecontact. & direct na het afscheid ging het grote avontuur al beginnen; stap 1: overleven op Schiphol. Ik ben uiteraard meteen op zoek gegaan naar gate D64, want dan zou alles goedkomen had ik mezelf voorgenomen. Daar heerlijk zitten genieten van mn Bros en wat drinken gekocht & de tijd vloog voorbij. Terwijl ik daar zit wordt er 3x omgeroepen dat bij de vlucht naar Rome nog 2 passagiers worden gemist. Een half uur later blijken die bij mij in de gate te zitten! Wat een geruststelling was dat!! Mocht ik verkeerd zitten, zou dat altijd nog omgeroepen worden en zou ik gewoon opgehaald worden! Gelukkig heb ik het allemaal zelf kunnen oplossen en kon ik met een gerust hart het vliegtuig instappen.

In het vliegtuig aangekomen, zitten mijn buurman en -vrouw al heerlijk op hun plekje en ik neem naast hen plaats. Tijdens de vlucht maak je een praatje met die mensen & wat een schatten waren dat! 43x op Gran Canaria geweest en hebben mij alles weten te vertellen. Daarnaast zeker 3 uurtjes liggen slapen, dus ook dit vloog voorbij. Op het vliegveld van Las Palmas heb ik afscheid genomen van deze indianen- mevrouw en meneer, nadat de meneer mijn koffers van de band hebben gehaald.

Zodra ik buiten kwam van het vliegveld volgde stap 2: Het vinden van de hostess die mij naar mijn hotel zou brengen. Een lieve meid van TUI is met mij meegelopen naar de bus, waarmee wij vervolgens naar het hotel zouden gaan. In de bus vertelde ze mij dat ik in Parque Cristobal zou worden opgevangen door lieve collega's, Bianca en Judith.

Bij het hotel aangekomen bleek de hostess helemaal gelijk te hebben. Bianca stond mij op te wachten en heeft me overal mee geholpen. De koffers tillen, iedereen voorstellen, rondleiden door hotel en de kamers. Ik zou op kamer 9 slapen, maar de sleutel was kwijt. Uiteraard ben ik op kamer 5 beland, die ik vrijdag met Esmee hoop te gaan delen.

Na aankomst heb ik samen met Bianca wat gegeten en hebben we voetbal gekeken met de gasten. Vanwege de verlenging werd de show afgelast en zijn we de show van een hotel naast ons gaan kijken. Deze show gaat ons hotel vrijdag geven, dus konden de meiden hier veel van opsteken.

Onder de kidsclub is dus waar wij slapen. We slapen daar samen met het allround animatieteam & ik ben zelf kids entertainer. We delen deze ruimte met TUI Duitsland. Wat ontzettend leuke meiden en jongens zijn. Kathi, Natascha en Sascha doen de kidsclub voor Duitse kinderen & Alex, Judith en Bianca zijn het allround team, die de sporten voor ouders verzorgen.

Vandaag mijn eerste dag gehad. Ik heb meegedraaid met de kidsclub van Duitsland. Hier komen ook Nederlandse kindjes naartoe en het was handig om deze kinderen op te vangen. Je merkt dat ze het toch prettig vinden om iemand te hebben die ze kunnen verstaan. Vandaag door veel Nederlandse ouders aangesproken om informatie over de kidsclub & morgenochtend 10 uur zullen er dus meerdere Nederlandse kindertjes zijn! Officieel gaat de Nederlandse kidsclub maandag 2 juli pas open, vandaar dat we het programma tot die tijd met de Duitsers meedraaien.

Na een eerste dag kan ik zeggen dat het me allemaal ontzettend goed is bevallen tot nu toe & het kan alleen nog maar beter worden! Een ding dat ik jullie nou helemaal vergeet te vertellen, misschien dat het ook beter is van niet maaaar.. De enige reden dat ik terug zou willen naar Nederland op dit moment is het verhaal van Bianca over de kakkerlakken. OMG. Het krioelt hier van die beesten & omdat de bungalows van de gasten wel met gif worden bespoten, hebben wij dat niet. Gisteravond kennis gemaakt met de eerste kakkerlak uit mijn leven & ik ben me kapot geschrokken. Dus Kimmie & Esmee: neem please wat mee om dit beesten uit onze kamer te houden!!

Beetje jammer dat ik mijn verhaal zo ernstig moet afsluiten met het kakkerlak-verhaal. Maaar alle leuke dingen er omheen maken veel goed; Het lekkere weer, de leuke kindjes, de aardige ouders, mn leuke collega's. Dus don't you worry! :D

Er komen steeds weer nieuwe dingen in mn hoofd op die ik nog moet zeggen. Bijvoorbeeeld als eerst: Thanks lieve pabomeisjes Maaike, Jessica, Amanda, Michelle en Anne; voor jullie ontzettend leuke boek! Ik heb er keihard om zitten lachen in het vliegtuig. Ik zal jullie laten zien dat ik prima zonder mn moedertje kan overleven, oook al mis ik haar ontzettend haha!
Verder heb ik hier wel wifi, maar alleen in de restaurants. Onze kamers redden dit wifi-bereik net niet, dus zijn dan ook niet bereikbaar. Ik zal meerdere keren in de week even in het restaurant gaan zitten voor een verhaaltje, skype of om even te whatsappen. Als allerlaatst wil ik nog even afsluiten met een belofte die ik aan Sonja had gegeven. Na in mijn vorige verhaal in Nederland mn lieve vriendinnetjes te hebben bedankt voor de leuke afscheidsavond, hier ook nog even wat persoonlijker:

Lieve Mayke, Laura, Eline, Sonja, Gerlinde, Dianne, Maria, Jessica, Michelle, Maaike, Jessica, Amanda en Anne heeeeel erg bedankt. Ik ga jullie zeker missen, maar ga jullie in Augustus/September gelijk weer zien! Eindelijk weer met mn pabomeisjes in de klas na een half jaar gescheiden te zijn! (l) Haha.

Nou toedelsss lieve mensjes, ik hou van jullie uiteraaaard & ik hou jullie op de hoogte!

Knufffelsssss! xxxxx

  • 28 Juni 2012 - 20:09

    Mama:

    Hoi lieve Maaik,
    We hebben lekker even van je verhaal zitten genieten. Fijn dat je het naar je zin hebt. Aan de kakkerlakken ga je wel wennen. Veel plezier en een dikke knuffel.

  • 28 Juni 2012 - 20:42

    Maaike:

    Maaikie, wat heb ik van dit verhaal genote. Hopelijk volgen er nog meer. Haha, wat die kakkerlakken betreft... Je gaat er niet aan wennen. Die vieze, Gore, smerige beesten. Tip: vuurtje met deo fles. BAM, gelijk dood die hap. Haha.
    Nou ik kijk uit naar wat foto's en natuurlijk nog meer verhalen!!

    Xxxx

  • 28 Juni 2012 - 22:28

    Laura:

    laat die kakkerlakken maar zitten, dan denk je nog een beetje aan me :)

  • 28 Juni 2012 - 22:37

    Ilse:

    Volgens mij was ik er zaterdag ook nog (even) bij... :)

    Enjoy verder!!
    Was leuk je even gesproken te hebben net!
    xxx

  • 29 Juni 2012 - 12:36

    Kim:

    vet verhaal, nu heb ik er nog meer zin in. ik zal wel ff naar de winkel gaan, of ik neem gewoon de schoenen van mn vader mee, groot genoeg om ze mee dood te slaan :p
    tot snellll :)

  • 29 Juni 2012 - 17:39

    Mayke:

    Maaaik <3 heerlijk verhaal haha :-) veel plezierrrrr! Xxxxxxx

  • 30 Juni 2012 - 08:36

    Dianne:

    Schatje, super leuk verhaal! :)
    Je hebt het naar je zin zo te lezen!
    Heel veel plezier nog en ben benieuwd naar de andere verhalen!

    xx

  • 30 Juni 2012 - 11:28

    Wilma:

    Hoi Maaike

    Heel leuk om je verhaal te lezen en ik blijf je zeker volgen.
    Heel veel plezier en succes met de kinderen! maar dat gaat jou zeker lukken.
    Groetjes uit een bewolkt Katwijk.
    xxxxx Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Mei 2012
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 22277

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Venice!

27 Juni 2012 - 23 Augustus 2012

Animatiewerk in Gran Canaria

Landen bezocht: