EIND IN ZICHT, MAAR EERST HOOG BEZOEK!! - Reisverslag uit Playa del Ingles, Spanje van Maaike Oever - WaarBenJij.nu EIND IN ZICHT, MAAR EERST HOOG BEZOEK!! - Reisverslag uit Playa del Ingles, Spanje van Maaike Oever - WaarBenJij.nu

EIND IN ZICHT, MAAR EERST HOOG BEZOEK!!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

11 Augustus 2012 | Spanje, Playa del Ingles

Hallooo lieve mensen in het wel beetje warme Nederland, al is het niks vergeleken met hier :)

De laatste twee weken zijn ingegaaan & over 13 dagen zit ik op dit tijdstip alweer lekker thuis in het mooie Katwijk! Misschien denk je nu dat ik het hier totaaal niet naar mn zin heb; maar dat is zeker niet waar. Ik heb het echt geweldig hier, maar thuis zijn en mn eigen leven is ook een heerlijk vooruitzicht.

Een week geleden voor het laatst een reisverslag verplaats, dus ik heb julie weer veel te vertellen. Eens kijken waar ik ga beginnen...

Vorige week zaterdag 4 augustus kwamen de vriendinnen van Kim aan. Hoe toevallig het ook mag zijn, een paar vriendinnen daarvan ken ik ook. Ja, de wereld is klein. Judith en Iris ken ik van het basketballen & daar kende ik Kim ook al een beetje van van tevoren. We besloten zaterdagochtend een beetje vroeg ons bed uit te gaan. Kim zou mijn wekker zijn & mij wakker komen maken. Natuurlijk verslaapt Kim zich, maar uiteindelijk zijn we toch nog op tijd. We kunnen nog netaan gebruik maken van het ontbijt & daarna besluiten we de vriendinnen van Kim alvast op te gaan wachten bij hun hotel. Wanneer zij slaperig arriveren, ze hebben tenslotte de hele nacht gereisd, nemen Kim en ik direct een duik in hun zwembad en maken gebruik van EINDELIJK een ligbedje! We chillen en slapen de hele dag bij het zwembad van hun hotel Santa Monica. Leuk hotelletje gelegen aan het strand & kakkerlakvrij! 's Avonds chillen we lekker op onze kamer en kijk ik een filmpje op mn bed. Daarna moeten we ons gaan klaarmaken; DE VERJAARDAG VAN KIM. Ze zou om 12 uur 21 jaar worden. En dat wordt je maar één keer in je leven. We smokkelen wat drankjes van de bar naar onze kamer om al onze gasten te voorzien. Om half 12 komen de vriendinnen aan & ook de andere collega's zijn er allemaal. Deze gezellige avond wordt afgesloten in Shooters, maar om 2 uur wil Kim al naar huis. Of het last van haar hart was of een drankje teveel weet ik nog steeds niet, maar de avond in Shooters (ook al was deze kort) was erg gezellig!

Dinsdagmiddag besloten we in onze pauze lekker te gaan chillen in het zonnetje. Ik had in het weekend ervoor ‘heerlijke’ pelpinda’s gekocht en besloot deze lekker te gaan eten terwijl ik met een muziekje aan en mn ogen dicht in het zonnetje lag te chillen. Op een gegeven moment zie ik dat een pinda beschimmeld is en ik wilde deze weggooien. Ik kijk eens even goed en zie opeens een heerlijke worm in andere pinda zitten. Ik zet het op een gillen en Kim komt de worm ook eens even goed bekijken. We maken nog een pinda open, en je raad het al.................. Ja hoor, ook in deze dop woonde gezellig een worm. HEEEERLIJK. Ik heb geen idee hoeveel ik erop heb gegeten, maar ze smaakte opeens zo lekker niet meer. De hele zak direct weggegooid & die dingen eet ik de rest van mijn leven dus niet meer.

Dit was dan het vieze gedeelte van deze week. Verder hebben we gechillt en ook natuurlijk een beetje gewerkt. De kinderaantallen in de kidsclub vallen ons nog steeds erg mee, nog beter gezegd; ze vallen ons nogal tegen. We staan met 3 entertainers op ongeveer 14-19 kinderen. Soms een middag met maar 5 kinderen. Natuurlijk kan je dan elke kind dan wel extra aandacht geven en dat is natuurlijk ook erg leuk. We hebben misschien weinig kinderen, maar wel een aantal energievolle figuren.... Een jongetje die gaat huilen omdat iemand een beetje water over hem heeft gemorst. Ik leg hem lachend uit dat wanneer het in Nederland heeeeel hard vriest en je dan water over je heen krijgt, het dan heeeeeel erg is. Maar hier in Gran Canaria is het zo warm, daar is een beetje water helemaal niet erg. De jongen droogt zn tranen en zegt heel stoer: Oke! En over is het.... Natuurlijk moeten Esmee, Kim en ik om zulke acties altijd hard lachen.

Verder afgelopen week lekker rustig aan gedaan. Niet veel uit geweeest. Het uitgaanleven heb ik hier nu wel redelijk gezien. Je ziet dat het hoogseizoen langzaam gaat aflopen en er zijn ook een stuk minder mensen binnen dan twee weken geleden. We blijven veel thujis en chillen op ons bed met een filmpje. Kim en Sascha hebben mij films gegeven die ik allemaal nog wil zien hier haha. Zo werk ik ook nog een beetje aan mn Engels.

Afgelopen woensdag was het dan toch zover; De kamelensafari. De week ervoor heb ik er mooi weten onderuit te komen. Deze week had een gezin uit ons hotel zich aangemeld voor deze safari. Simone van de reisleiding had dus gevraagd of één van ons mee wilde. Laat dat gezin dat zich had aangemeld nou net schattige Luca zijn & stiekem één van mijn lievelingetjes. Wanneer jullie foto’s zien, snappen jullie ook direct waarom. Wat een schatje is dat! Woensdagochtend moesten we om half 11 bij hotel Barcelo staan, want daar zouden we opgehaald worden. Dat betekende uitslapen tot kwart voor 10, voor 10 uur snel ontbijten en dan richting de kamelen. Waar Kim twee weken ervoor had geklaagd over deze safari heb ik een ontzettend leuke dag gehad. We begonnen met de bus waar we nog een paar hotels langsgingen om mensen op te halen. Vervolgens zijn we de bergen in gegaan voor een fotomoment van ongeveer 10 minuten. Daarna zijn we richting de kamelen gegaan. Gelukkig was er ook een man die helemaal alleen aan het reizen was en ik mocht een kameel met hem delen. Anders had ik, net als Kim, bovenop moeten gaan zitten & dat schijnt niet helemaal geweldig te zitten haha. Maar ik mocht dus in een eigen bakkie samen met deze meneer. Een leuk praatje gehad met deze man en de andere mensen om me heen. Na de kamelentocht gingen we met zn alle naar het restaurant en hebben we gegeten. Luca besloot de broodjes maar eens flink met knoflooksaus te smeren en at deze ook heerlijk op. Nadat ik deze knoflooksaus had geproeft merkte ik dat deze erg sterk was. Luca scheen er geen last van te hebben; de saus liep over zijn gezicht haha. Na de kamelentocht nog een klein dorpje bekeken waar we een kwartiertje mochten rondlopen. De papa van Luca voelde zich erg beroerd, waar hij eigenlijk al de hele week last van had, en besloot in de bus te blijven. Luca heeft nog even aan de Spaande buschauffeur gevraagd of deze goed op zijn papa zou letten & heb ik samen met de moeder van Luca een wandeling door het dorpje gemaakt. Op de terugweg vroegen de ouders van Luca mij om de dokter waar ik hen over had verteld. Direct bij aankomst in het hotel besloten ze toch maar naar een dokter te gaan & achteraf blijkt papa een zware longontsteking te hebben. Gelukkig zijn de shotjes antibioticaprikken hier erg goed & de volgende dag liep hij alweer in het hotel rond. Maar om even op de kamelensafari terug te komen; een erg leuke dag met ook erg leuke mensen. En een hele dag met Luca doorbrengen is echt geweldig haha!

Sinds gisterochtend zijn we opnieuw gepakt door een hittegolf. Deze keer is het een echte hittegolf. Een wind die echt aanvoeld als een fohn en gewoon op je huid zo warm is dat je kippevel krijgt. Gister gewoon het ochtendprogramma gedraaid tijdens de indianendag, maar in de middag het programma moeten aanpassen. Dit betekende de hele middag het zwembad in; wat een straf!

Vandaag een heerlijke vrije dag gehad. De ouders van Esmee hebben gisteravond ons hotel bezocht en de kamer bekeken. ’s Avonds werd ik door hen ook uitgenodigd vandaag met hen mee te gaan met de auto. Eigenlijk had ik al met een Duits meisje afgesproken met haar naar strand te gaan, maar dit aanbod met de auto kon ik niet afslaan. Ik ben hier nog maar twee weken en had nog maar weinig gezien. Vanmorgen na het ontbijt stonden de ouders van Esmee al voor ons hotel te wachten en zijn we richting Puorto de Morgan gaan rijden. Onze eerste stop was het Anfistrand. Dit strand even bekeken, maar besloten toch al snel weer weg te gaan. Vervolgens door Puorto Rico gereden, maar eerst doorgegaan naar Puorto de Morgan. Dit moet een klein Venetie voorstellen. Hier hebben we de auto neergezet en hebben we op een terrasje wat gedronken. Na wat foto’s besloten we toch weer terug te gaan naar Puorto Rico, naar het strand Amadorus. Wat een geweldig mooi strand was dat. Wit zand en een super mooie blauwe zee. Hier op een terras lekker geluncht en verder van het zonnetje genoten. Een geweldige dag & ben de ouders van Esmee ook heel dankbaar voor hun gastvrijheid vandaag 

Morgen nog één dagje werken en maandagochtend is dan eindelijk mijn hoge bezoek er! Mammmii en papppii arriveren dan eindelijk op Gran Canaria. Het einde is al in zicht, maar hier heb ik al 6 weken naar uitgekeken! Eindelijk kan ik ze dan laten zien waar ik hen dan steeds over heb verteld en kunnen zij ook even van het heerlijke weertje hier genieten. Ik heb hen al voorbereid op de hittegolf die nog flink door zal gaan. Temperaturen van over de 50 graden zullen niet gek zijn volgende week, pffff. Maaar, we mogen niet klagen!

Verder heb ik zeer weinig te melden denk ik. Ik ga zo de finale van de hockeyheren kijken. Hier in de woonkamer hebben we gelukkkiig gewoon Nederland 1, dus de Olympische Spelen kan ik gewoon volgen.

Lieve mensen, tot heeeel gauw. Volgende week zal ik mijn laatste (of misschien een na laatste) reisverslag plaatsen voordat ik al mijn verhalen zal afsluiten met een allerallerlaatste verhaal vanuit Katwijk.

Un Saludo, Beesos y un abrazo fuerte xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx <3

  • 12 Augustus 2012 - 12:43

    Mama:

    Weer een erg leuk verslag Maaik. Wij kijken ook erg uit naar volgende week. De koffers staan al klaar.
    Nou, tot heel gauw. xxx mama.

  • 12 Augustus 2012 - 12:58

    Janine:

    Hai! Gisteren heel verhaal naar je getypt, zie net dat die niet is aangekomen! Al aan het aftellen tot mammie en pappie er eindelijk zijn? Nog eventjes wachten...
    Het is hier wel erg stil hoor thuis, mis je toch wel een beetje! ;) Als je er weer bent, gaan we gauw weer iets lekkers bakken! :)
    Nou geniet er nog even van! En tot over 2 weekjes!
    x

  • 12 Augustus 2012 - 15:03

    Pap:

    hoi Maaikie, meesterlijk verslag weer!
    je kunt wel een boek uitgeven met al je belevenissen daar in Gran Canaria.
    Zoals je moeder al aangaf, de koffers staan al klaar en we hebben er enorm veel zin in, hoop alleen dat het niet al te heet is voor onze witte stelten!
    Ook zit in mijn koffer het griezelpak waarin we veel kinderen laten griezelen.
    Stop er nu mee zie je vanavond nog wel op Skype!
    doei pap.

  • 16 Augustus 2012 - 11:32

    Paul:

    Hoi,Maaike..

    Mooie verhalen,moet je bundelen...
    We genieten hier ook regelmatig van je verslagen.
    Veel plezier nog daar,tot gouw!!

    De groeten van ons....(Paul & Maria)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Mei 2012
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 22282

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Venice!

27 Juni 2012 - 23 Augustus 2012

Animatiewerk in Gran Canaria

Landen bezocht: