Een stukje uit het 36 uur durende vrije leven! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Maaike Oever - WaarBenJij.nu Een stukje uit het 36 uur durende vrije leven! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Maaike Oever - WaarBenJij.nu

Een stukje uit het 36 uur durende vrije leven!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

22 Juli 2012 | Spanje, Madrid

Ola amigos! :)

Hier ben ik weer met een hooop verhaalstof. Hieronder is te lezen hoe ik mijn vrije dag totaal heb weten te benutten van het zuiden van Gran Canaria (Playa del Ingles)tot aan het Noorden (Las Palmas). 36 uur lang.

Vrijdagavond. Stappen, nergens anders dan KASBAH. Met het hele team in Shooters, inclusief TUI Duitsland. MTV met de Spaanse Duitser volgens Kim & de niet-single Duitser. Met je VIPkaarten alleen maar Seven Up drinken. Las Arenal is het hotel waar we komende week niet gezien willen worden & de kennismaking met famous Chris.

Dit waren de korte details van zaterdagavond. Een geheel verhaal zou deze avond tekort doen, dus vandaar deze manier.

Vrijdagavond bij thuiskomst hebben Kim en ik de deal gemaakt om half 11 de strandbus richting strand (logisch, een strandbus die naar strand gaat) te nemen. We gaan beide naar onze eigen kamer. Ik moet extra stil doen, want Esmee is al eerder naar huis vertrokken en lag al te slapen. Jordy, haar vriend, zou de volgende ochtend aankomen op Gran Canaria en zij wilde een beetje uitgerust zijn. 5 minuten later staan Kim en ik beide buiten en al snel loopt het uit op een verkleedparty. Om half 6 vonden we het toch wel mooi geweest en zijn we gaan slapen. Kim zou tenslotte om half 9 alweer gebeld worden door haar eigen radiozender om live een verslag te doen. Het was dus over en sluiten om 5.30 uur. Mooie tijd.

Zaterdagochtend gaat mijn wekker om half 10 al af. Even denk je dat het dan een grap is en ik klik die wekker ook direct uit & draai me nog een keer om. 5 minuten later staat Kim op mijn neus te toeteren & ik moet er dan toch echt aan geloven; opstaan. In speedtempo kleed ik me aan en zorg dat ik fatsoenlijk door het hotel kan lopen. We sprinten om 9.59 uur richting het restaurant, want om 10.00 uur is het ontbijt afgelopen. Uiteraard hebben we dit gehaald en we kunnen genieten van ons ontbijt. We nemen gelijk maar extra broodjes en croissantjes mee, zodat we de dag buiten het hotel kunnen overleven wanneer we honger krijgen.

Na het ontbijt sprinten we terug naar onze kamer. Snel onze strandspullen pakken, bikini aan & sprinten richting de strandbus van half 11. Er staan veel mensen van het hotel op deze bus te wachten en we laten de gasten ook netjes als eerste instappen. Wij kwamen tenslotte als laatste bij de groep aan. De buschauffeur doet een rondje door de bus wanneer deze bijna vol is & komt met de mededeling naar buiten dat er nog 'dos' plekken vrij zijn. DIT WAS ONZE GELUKSDAG. Geen enkel gezin was met 2 personen, dus konden wij mee naar het strand.

Om 11 uur op het strand neergeploft onder de parasol. Hier een flinke powernap gedaan. Al snel kwam Marlon, een meisje van Shooters ons vergezellen op het strand. Zij heeft gebruik kunnen maken van onze lunch, die zij al ontbijt gebruikte. De deal was meteen gemaakt; wij zorgen voor haar voor ontbijt elke zaterdag & zij voorziet ons van drinken tijdens het uitgaan. Al was dit voor deze deal al geen enkel probleem.

Om half 4 weer een sprint getrokken naar de busstandplaats. Hier op het nippertje de strandbus richting het hotel gerend. Op onze kamer onszelf snel omgekleed en klaar gemaakt voor een namiddag en avond winkelen in LAS PALMAS.

Bus 30 zou onze redding moeten zijn, deze zou rechtsstreeks naar Las Palmas gaan. Wanneer wij om 16.46 arriveren en de bus volgens de buskaart om 16.45 al zou vertrekken, besloten we maar op de stoep een half uur te gaan wachten. Het zonnetje scheen, we hadden drinken bij ons van het hotel & we hadden niks te klagen. Twee minuten later komt daar toch eens een mooie bus de hoek om zetten; BUS 30! Met deze bus een mooie jeepsafari gehad door Playa del Ingles en andere delen van Gran Canaria. Ergens in Las Palmas zijn we door de buschauffeur toch de bus uitgestuurd wanneer Kim vroeg om Shopping Centre Las Arenal. Met de buscijfers op onze hand zijn we richting de volgende bussen gelopen, waar Kim kennis maakte met de scheelste man die ik ooit heb gezien. Hij vertelde ons welke bus we moesten nemen en bracht ons naar de goede bus en vertelde de halte aan de buscauffeur. Na een flinke lachbui gingen we wel veilig en rustig op weg naar Las Palmas Shopping Centre Las Arenal.

Om 18.45 uur arriveren wij eindelijk bij Las Arenal. We besluiten als eerst naar de Mac Donalds te gaan, want we kregen honger na alleen te hebben ontbeten. Wanneer wij het winkelcentrum inlopen zien we direct een Primark & besluiten eerst te gaan winkelen. We lopen een uur in de Primark rond & tijdens het betalen geef ik netjes mijn pinpas aan de kassavrouw. Deze vraagt om mijn paspoort, waarop ik verbaasd antwoord; Not possible? Na het geven van mijn ID-kaart haalt ze mijn pinpas door een apparaat en daarna is de betaling gedaan. Ik kijk haar opnieuw verbaasd aan en vraag; Everything ok? No pin? 'No pin!' is het antwoord. Lachend loop ik naar Kim toe en zeg dat ze ook moet pinnen, want dan is het gewoon gratis! Kim gebruikt mijn pinpas en IDkaart om ook haar aankopen gratis mee te kunnen krijgen en verbaasd lopen we samen de Primark uit op zoek naar een Mac Donalds. Helaas blijkt achteraf dat dit maar een droom was & we waarschijnlijk gewoon hebben betaald.

Na het bezoek aan de Mac Donals waarbij ik mn debuut heb gemaakt met het eten van een echte hamburger, gaan we nog één kleding winkel in. Met een grote tas vol kleren moeten we toch echt sprinten naar een taxi of een bus, om onze laatste aansluiting naar Playa del Ingles te kunnen halen. We hebben nog geprobeerd een mooie deal te maken met de taximan om ons naar Playa del Ingles te kunnen brengen. Maar met onze boodschap dat we maar 20 euro meehadden & hij het alleen deed voor 45 euro, besloten we gewoon naar het centrale station gebracht te worden. Na het uitstappen was ik bijna de hele inhoud van mn tas, inclusief 2e mobiel opnieuw kwijt. Na het dichtgooien van de deur bleeft mijn tas hangen & de chauffeur had dit niet door en begon te rijden. Omdat we zo hard begonnen te lachen stopte hij & kon ik mijn tas verlossen.

Op het station vragen we een groep buschauffeurs naar de juiste bus en opnieuw moet er een sprintje ingezet worden. We lopen de bus in & Esmee zit hier ook gezellig met Jordy en een vriend. In Playa del Ingles weer aangekomen besluiten we toch nog te gaan stappen. Kim doet een powernap en ik ga ondertussen uitgebreid douchen. Omdat ik tijdens een kidsnight (kidsclub 's avonds voor kinderen) als eerst de rol van Barbie zou krijgen, had Kim een mooi woldingetje in mijn haar gemaakt afgelopen week. Ik kreeg die avond te horen dat we te weinig mensen hadden om dat thema tijdens kidsnight te doen, dus werden de plannen gewijzigd. Mijn woldingetje in mijn haar zat er dus voor niks & ik besloot hem er gisteravond ook gelijk uit te halen. Volgens Kim kon dit prima met een schaar. Een poging om het wol kapot te knippen, kun je al raden wat er is gebeurd......... Gelukkig heb ik haar genoeg op mn hoofd.

Vandaag heerlijk in de slaapstand staan werken samen met Kim. Tussen de middag met onze chief geluncht in Gran Chapparal, waar we heerlijk een Hollandse patat mayo en een broodje kaassoufle pinda hebben kunnen eten.

Zojuist te horen gekregen dat we vanavond opnieuw op stap moeten. Bianca wordt morgen 25 & dat moet gevierd worden. Hoe ik daar vanavond en morgenochtend over denk weet ik nog niet. Hahahaha. Het leven is goed hier.

Ik mag zo weer gaan swingen tijdens de minidisco dus ga er nu snel vandoor.

Even korte mededeling; 0610614263 is mijn nieuwe telefoonnummer. Ik ben alleen via SMS en in geval van nood telefonisch bereikbaar. Verder ben ik elke dag rond 19.00 uur Nederlandse tijd op skype te vinden; dus heb je me wat leuks te vertellen:: Contact me!

Adiossssss schatties!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



  • 22 Juli 2012 - 20:42

    Maaike:

    Haha genieten weer dit! Stapse!

  • 23 Juli 2012 - 20:26

    Mama:

    Leuk Maaik. Je komt gewoon tijd tekort. Ik spreek je wel weer. xxxmama.

  • 24 Juli 2012 - 09:08

    Ilse:

    Goh het lijkt wel of je wereldvreemd bent... Gratis shoppen haha! Nee Maaik, in sommige landen is het normaal dat je geen pincode hoeft te gebruiken in winkels..
    Je hebt het wel lekker druk verder, hoop te doen!
    Hoe gaat het met de missies?
    xxx

  • 24 Juli 2012 - 21:39

    Janine:

    Leuk al die verhalen! Jij maakt ook altijd wat mee! Have fun! x

  • 24 Juli 2012 - 21:39

    Janine:

    Leuk al die verhalen! Jij maakt ook altijd wat mee! Have fun! x

  • 24 Juli 2012 - 21:39

    Janine:

    Leuk al die verhalen! Jij maakt ook altijd wat mee! Have fun! x

  • 28 Juli 2012 - 19:43

    :

    hoi maaik heb je de tweede kaart al gekregen groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Mei 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 22285

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Venice!

27 Juni 2012 - 23 Augustus 2012

Animatiewerk in Gran Canaria

Landen bezocht: