Mobielloos door het leven deeel 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Maaike Oever - WaarBenJij.nu Mobielloos door het leven deeel 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Maaike Oever - WaarBenJij.nu

Mobielloos door het leven deeel 2

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

12 Juli 2012 | Spanje, Madrid

Heeeeeeeeeeeee myn lieve schatttiess!


Hoe is het daar in Nederland? Hoor alleen maar slechte dingen hier, zoals herfstweer etc? Ik heb hier tenminste niet te klagen; superlekker weer & vanaf gister ook superveel chilltijd: KIM IS NAMELIJK AANGEKOMEN!!

Jaja, eindelijk is onze ervaren kracht gearriveerd & zijn onze voorbereidingen in de nachturen ten einde. Doordat Esmee en ik beide geen ervaring hadden met het werk en niet superveel over de mogelijkheden wisten, hebben we in de voorbereidingen veel tijd moeten steken. Gelukkig krijg je veel terug van de enthousiaste kinderen + complimenten van de ouders; en dan weet je weer waar je het voor doet.

Gisteravond voor het eerst na het incident weer naar Kasbah vertrokken samen met Esmee. Kim ging bijslapen, want die was al 48 uur wakker. (Dus die MOEST van ons thuisblijven). Even bij MTV naar binnen gegaan om te vragen of ze de camerabeelden hebben gecheckt. Het blijkt dus dat ze niks op camera hebben kunnen zien; waarschijnlijk wisten de neger Spanjaarden precies waar de camera's hingen & zijn ze op die manier niet in beeld gekomen. Verder leuke en chille avond gehad. Natuurlijk nog even een ontmoeting gehad met een Katwijkers; de wereld is zo klein nog niet hahaaha.

Vanochtend heb ik dan eindelijk aangifte gedaan bij de politie voor mijn mobiel. Mijn chief hier in Gran Canaria heeft voor mij een tolk geregeld & zo zat ik dus om 10.15 uur al in het zonnetje voor het politiebureau. De vriendelijke taximan had in zijn goede Engels nog geprobeerd een praatje te maken & achter de reden geprobeerd te komen waarom ik naar de politie moest. Hij heeft mij aardig de weg gewezen en verteld dat wanneer ik terug wilde, de politie wel een taxi zou bellen. Nederlandse Loes zou mijn tolk zijn; maar om 11.15 uur was er nog geen Loes te bekennen. Ik heb natuurlijk wel heerlijk in het zonnetje gechillt, maar maakte me toch wel zorgen of Loes nog wel zou komen. & dat politiebureau is zo bizar daar; het lijkt wel een winkelcentrum waar het uitverkoop is. Superdruk.

Om half 12 verscheen daar eindelijk Loes & zij heeft tijdens mijn aangifte ervoor gezorgd dat de politievrouw, die geen Engels spreekt, alles goed op papier kon zetten. Logisch. Dat is haar werk.

Verder hebben we 's middags in de kidsclub de verjaardag van Barkie vervierd. De keuken zorgt dan voor een grote taart voor de kinderen + allemaal snoep. Superleuk. Helaas zijn er dan toch kinderen die de sfeer flink proberen te verzieken, dus politievrouw Maaike kwam naar boven. In de ochtend heb ik tenslotte eens goed kunnen bekijken hoe je je als politie moet gedragen. Manmanman. & dan nog de ouders die verbaasd zijn dat HUN kind dat doet. & dan doodleuk hun kind weer naar de kidsclub brengen 4 minuten later. Natuurlijk ben ik dan ook weer diegene die dat kind 4 minuten later weer terug naar de ouders brengt met de mededeling niet meer terug te komen die middag. Oftewel; Maaike is flink opgefokt & is ondertussen de tel kwijt geraakt.

Vanavond gelukkig heerlijk avondje vrij. Kim heeft ons hele programma onmgegooid, waardoor we 's avonds alleen nog maar minidisco hebben. Het meeleeftheater Saartje, Simone & Suus doen we namelijk onder de tijd van de kidsclub; van 5 tot half 6. Esmee doet vanavond de minidisco dus dat betekent dat ik vanaf nu vrij ben! Kim & ik gaan het programma zitten en alles in orde maken ondertussen. Daarna gaan we eten & een kijkje nemen in Kasbah denk ik zo. Ja het leven is slecht; I know. Hahahahha.

Verder wil ik even laten weten dat ik een Nederlandse Simkaart heb in mn reservemobiel. Maar mn whatsapp moet geupdate worden, wat hier uiteraard niet lukt. Ik ben alleen via telefoon of sms bereikbaar. Aangezien dat totaaaal uit de tijd is zal ik daarom mijn nummer niet geven tot ik in Nederland ben haha. Je kunt gewoon hier altijd reageren of via facebook of mailen naar maaikie11@hotmail.com .

Volgens mij heb ik alweer genoeg verteld voor vandaag. Ik blijf het leuk vinden jullie reacties te lezen & daarom blijf ik het ook leuk vinden verhalen te blijven schrijven haha. Hou me op de hoogte van alles vanuit Nederland of wat dan ook; want ik mis jullieee!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


  • 12 Juli 2012 - 18:51

    Mama:

    hoi maaik,
    ik heb weer even zitten genieten van je verslag. Zal je niet te streng zijn voor de kinderen? Het is tenslotte vakantie. Ik spreek je morgen wel weer. Doeiiii.

  • 12 Juli 2012 - 19:39

    Ilse:

    Hahahahah, die kindjes kunnen iig goed bodypainten!! Geweldig! Heb je het lang laten zitten?

    Ben benieuwd wat ze met je aangifte gaan doen. Kennen die mensen uit de MTV die gasten niet van naam enzo? Het zijn tenslotte Spanjaarden.

    Fijn dat Kim er nu ook is, zal een hoop stress schelen haha! Kan alleen maar beter worden nu.
    Streng zijn is gelukkig een goede eigenschap van je, maar idd zoals mam zegt.. Het is voor die kids ook vakantie he! En de ouders hebben betaald voor de kidsclub dus je mag ze niet te vaak weg sturen! Geef ze anders gewoon een opvoedkundige tik joh, misschien dat ze dan op houden ;)
    Grapje hoor.

    Geniet er van schattie!!
    xxx

  • 12 Juli 2012 - 19:43

    Janine:

    Naast juf nu ook al politiemadam? Dat wordt nog flink afkicken daar voordat je naar huis toe komt! :)
    Veel plezier nog! x

  • 12 Juli 2012 - 20:11

    Nel Barnhoorn:

    hoi Maaik
    geweldig dit verslag als je weer thuid bent kan je misschien wel bij de reserve politie veel succes nog en tot de volgende keer
    groetjes van ons

  • 12 Juli 2012 - 21:26

    Dianne:

    Haaai schat!

    Ik heb weer zitten gieren om je verslag. Ik zie precies voor me hoe jij de politie agent uithangt haha.
    Heb vandaag skype gedownload, dus ik spreek je hoop ik snel!
    Heel veel plezier nog en ik wacht met smart op je volgende verslag.

    Xx

  • 12 Juli 2012 - 22:10

    Maaike:

    Heerlijk je verhaal Maaikie.
    Geniet in kabash!

    Xx

  • 13 Juli 2012 - 09:07

    Mayke:

    He schattie! Ik heb ook weer zitten genieten van je verhaal! Blijf vooral schrijven en fotos plaatsen, zo leuk! :)
    Geniet ervan! Kusjes en knuffelssss xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Mei 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 22284

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Venice!

27 Juni 2012 - 23 Augustus 2012

Animatiewerk in Gran Canaria

Landen bezocht: