Mobielloos door het leven deeel 1 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Maaike Oever - WaarBenJij.nu Mobielloos door het leven deeel 1 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Maaike Oever - WaarBenJij.nu

Mobielloos door het leven deeel 1

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

07 Juli 2012 | Spanje, Madrid

Halloootjes mijn lieve popjes!!

Ik ben weer hier terug & dat volledig mobielloos. (huilhuilhuil)

Afgelopen avond ben ik samen met Esmee gaan stappen in Kasbah. Op weg naar de receptie zien we de twee Oostenrijkse meisjes van de receptie al op de taxie staan wachten & we schreeuwen of zij ook naar Kasbah gaan. Esmee en ik zetten een sprint in op onze hakken, met onze zeer vermoeide benen van 6 dagen werken, en kunnen samen met deze meiden de taxi delen naar Kasbah. Daar aangekomen ontdek ik dat ik mijn pinpas vergeten ben, ik had even wat geld willen pinnen. Maar eeen heel groot probleem is dat niet; onze avondjes stappen zijn vrijewel kosteloos; de taxi en de wc is het enige wat geld aan ons verdient, vanwege onze VIP-kaarten.

We starten bij onze loungebar Dolce en de Oostenrijkse meiden besluiten met ons mee te gaan. Na 1 minuut zijn we die meiden al kwijt, ik denk van slag van de harde muziek, de spaanse mensen die stonden te feesten of de half naakte ingehuurde vrouw die naast de DJ danst.

Er volgt een leuke avond. Op het moment dat ik voor mij en Esmee een flesje water wil halen in de MTV, komt er een jongen op mij afgestapt. Nog geen minuut later wil ik naar mijn tasje grijpen & zie dat alles eruit is gehaald; telefoon en portemonnee leeg, maar wel netjes terug in mijn tas te vinden. Direct heb ik Esmee erbij gehaald, want de jongens sprak opeens geen Engels meer maar alleen Spaans. Tot schrik van de jongen & zyn lelijke vriendjes, die dus mijn mobiel + geld hadden, spreekt Esmee gewoon Spaans! Opeens spreekt de jongen ook heel slecht Spaans en probeert mijn mobiel op de grond te vinden. Uiteraaard was dit alleen maar tijdrekking en was mijn mobiel ondertussen allang naar buiten gesmokkeld door een andere jongen.

Natuurlijk ontzettend balen omdat ik al mijn telefoonnummers + foto's nu kwijt ben. Gelukkig dat ik mijn pinspas aan het begin van de avond was vergeten & ik eigenlijk maar 15 euro op zak had. Heel rijk zijn ze niet van me geworden dus haha. Midden in de nacht geprobeerd mijn SIM-kaart te blokkeren. Dit lukte niet de eerste keer & besloot nu toch maar mijn lieve moedertje in te schakelen. Midden in de nacht, 4 uur Nederlandse tijd, heb ik haar wakker gebeld en het verhaal verteld. Wat zou ik toch moeten zonder deze liefste moeder van de hele wereld? Dezelfde nacht is mijn SIM-kaart nog geblokkeerd en de jongens hebben dus niet superdure kosten kunnen maken door mijn internet aan te zetten of om te gaan bellen. Ik heb deze avond mijn lesje geleerd; tas voortaan niet meenemen of voor me houden & geen passen mee of geld gaan pinnen voordat we weg gaan.

Verder heb ik aan iedereen de vraag om te kunnen helpen mijn telefoonlijst met nummers weer een beetje terug te krijgen. Stuur alseblieft een berichtje hieronder, op facebook of op hotmail naar maaikie11@hotmail.com met daarin je nummer en misschien die van andere die ik kan gebruiken.

Het doet me ontzettend goed om te zien hoeveel lieve mensen in Nederland mij helpen nummers terug te geven of aan te bieden mijn provider te bellen om SIM-kaart te blokkeren. Mijn dank aan jullie is groot & jullie zijn mijn beste! <3

Vandaag heerlijk op het strand kunnen uitslapen. Er staat wel een heerlijk windje waardoor je het kunt uithouden, maar wanneer je plat op de grond ligt merk je hier weinig van. Midden in de middag komt er een Duitse vrouw naar ons toe met de vraag of we misschien haar parasol willlen hebben, zij heeft hem niet meer nodig. Dankbaar hebben we deze aangenomen en hebben we heerlijk in de schaduw kunnen slapen. Er bestaan dus wel redelijk ook goede mensen hier in Playa del Ingles!

Nog 3 dagen voordat Kimmie komt, waardoor Esmee en ik niet op onze tenen hoeven te lopen. We kijken daar ontzettend naar uit. Toch mogen we tevreden terugkijken naar de afgelopen week; waar we een geweldige week hebben neergezet voor de kinderen. Olympische spelen gehouden, waarbij de kinderen een echt diploma hebben ontvangen & gister piratendag gehad, waarbij we op zoek zijn gegaan naar de schat, vol met snoepjes & de brief van Kapitein Zeebaars! De 23 aanwezige kinderen laat toch wel zien dat we goed bezig zijn & daar zijn we ook best wel een beetje trots op!

Vanavond heerlijk een vrije avond. Misschien dat we nog even naar Kasbah gaan, al moet ik mij daar dan toch wel even toe zetten. Ik denk dat ik een chill avondje ga houden & morgen weer fit het programma ga neerzetten. Ik hou jullie op de hoogte! Ontzettend leuk jullie reacties te lezen en uit te zien naar het volgende verhaal. Ik kan jullie vertellen; ik kijk uit naar jullie reacties!

Heeel veel knuffels & kusjes voor jullie! ~ xxxxxxxxxxxxxx <3<3<3


  • 07 Juli 2012 - 18:25

    Nel Barnhoorn:

    Ha die Maaik

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt!
    Alleen jammer van die telefoon en dat geld. Heeft je moeder toch gelijk gehad met die tassen van jullie, haha.

    Groetjes x Nel en Dianne

  • 07 Juli 2012 - 19:17

    Amanda:

    Haha je hebt al mee verslagen getypt dan dat wij in 3uur weken hadden..

    Ik vind het erg leuk om je zo te volgen!
    Succes volgende week en veel plezier vanavond!

  • 07 Juli 2012 - 19:23

    Je Moedertje:

    Hoi die Maaik,
    Ik maak uit je verhaal op dat je al wat vrolijker bent dan vannacht. Het is nu eenmaal gebeurt. Geniet maar lekker verder.
    Doei schat, pap en mam.

  • 07 Juli 2012 - 20:06

    Mirjam:

    Wat een verhaal joh!!! Vervelend van je telefoon:(:(
    Wel super dat je het zo naar je zin hebt! Op naar je volgende verslag:)
    Xxx

  • 08 Juli 2012 - 18:33

    Laura:

    beerie lekkere smartass gelukkig heb je nog een ander mobieltje he, altijd goed voorbereid zijn ;p ik zie je wel weer een keer at skype moet je me ff laten weten wanneer je er bent via facebook ofzo alright nou big high five (je kent hem wel) xxxxxx

  • 08 Juli 2012 - 20:23

    Wilma:

    Hoi Maaike

    Wat een verslag weer! maar toch goed om te lezen dat het nog redelijk goed is afgelopen! mede dank zij je moedertje, die al laat naar bed was gegaan vanwege de vrijwilligersavond en toch ook weer 7.15 fris en fruitig op haar werk was! Super zo'n moedertje hoor Maaik!
    Heel veel plezier deze week en we genieten van je verslagen.

    xxx Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Mei 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 22290

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Venice!

27 Juni 2012 - 23 Augustus 2012

Animatiewerk in Gran Canaria

Landen bezocht: