De eerste geweldige week zit er alweeer op! - Reisverslag uit Venetië, Italië van Maaike Oever - WaarBenJij.nu De eerste geweldige week zit er alweeer op! - Reisverslag uit Venetië, Italië van Maaike Oever - WaarBenJij.nu

De eerste geweldige week zit er alweeer op!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

26 Juli 2014 | Italië, Venetië

Halloo lieve mensen!

De eerste week in Italië zit er alweer op! De tijd vliegt voorbij hier en ik heb nogal weinig tijd om verhalen te schrijven, zelfs skypen met thuis is er bij ingeschoten deze week, maar dat is alleen maar een goed teken!

Ondanks het slechte weer dat we hier hebben gehad in deze week heb ik mij geen moment aan het zonnige Nederland of aan mijn heerlijke thuis gedacht, maar heb ik echt genoten van elke seconde die ik hier heb gewerkt. Vorige week zaterdag heerlijk begonnen met mijn vrije dag. Deze heb ik doorgebracht op het strand en daarna bij het zwembad. En daarna ging het echte werk dus beginnen….

Zoals ik al zei was het weer dus niet zo goed deze week, veel regen. En dan is het toch aanpassen met je programma. Veel spelletje voor buiten kunnen niet gedaan worden, vanwege de regen. Toch merk je dat het een stuk drukker is in de kidsclub als het weer wat minder is. Afgelopen week hadden we 32 kinderen die mee deden aan het Smile-moment cupcakes versieren. We hebben elke week 4 van zulke Smile-momenten. Dit zijn betaalde activiteiten, waarmee wij zelf ook geld verdienen. We hebben naast de cupcakes dus ook nog pizza eten, t-shirt painting en een lampion versieren. Verder werken we in de kidsclub elke dag met een ander thema. (Piratendag, Indianendag, Welkomsdag etc.) Van ons team moet iedereen 1 dag in de week de leiding nemen en de dag voorbereiden. Afgelopen week heb ik Barkie got’s talent voor donderdag mogen organiseren. Dit was een grote organisatie, omdat dit een soort talentshow is met de kinderen. Dat betekent ook dat we ’s avonds in plaats van minidisco een show op moesten zetten. Met de hulp van mijn lieve collega’s hebben we een goede show kunnen neerzetten en hebben we heel wat complimenten van de ouders ontvangen. Zelfs een Zweedse meneer die naar mij toe kwam om te zeggen dat hij het geweldig vond en zijn kleine zoontjes ook, ondanks dat ze er niks van verstonden, geweldig haha! De eerste werkweek zit er dus alweer op en hij is ook echt voorbij gevlogen!

Ook onderling in het team is het erg gezellig. En natuurlijk zijn er overdag wel eens wat woordwisselingen, maar dat hoort er ook wel bij. Dat het zo goed onderling is ook wel te zien in onze vrije tijd. ’s Middags tijdens onze pauze van 12.00 – 15.30 uur hebben de jongens in ons appartement gezeten of we waren met z’n alle op strand. Soms doet iedereen lekker even zijn eigen ding, maar ik probeer zelf zoveel mogelijk van de zon te genieten als deze er is. Ook ’s avonds hebben we veel met elkaar doorgebracht. Met elkaar even Kingzen of met elkaar naar de show van het Italiaanse team.

De jongens hebben dus een eigen appartement en wij met de meiden ook. Deze appartementen liggen wel redelijk wat uit elkaar. Daarom hebben we ook allemaal een fiets kunnen huren. We doen dan ook alles op de fiets; daar de kidsclub, eten in het hotel of even naar de supermarkt verderop. Eten doen we ook verspreid; Kylian en ik gaan namens TUI Holland naar het Olympushotel en Michelle en de andere jongens namens TUI België en TUI Germany gaan naar een ander hotel om te eten. Best vreemd dat we niet met z’n allen mogen eten. Het schijnt dat Kylian hier al achteraan is gegaan, maar dit gewoon zo afgesproken is. Het eten in het hotel van ons is prima, dus daar maken we verder dan ook maar geen probleem van.

Afgelopen week zijn we twee keer wezen ‘stappen’. Echt stappen kunnen we hier helaas niet, maar er is wel een klein barretje aan het strand waar we soms heen gaan. Soms gaan hier de lichten en muziek ineens om 1 uur al uit, ook al staat het nog helemaal vol. Ook gisteravond zijn we in Baiablu geweest, getuigen de ‘geweldige’ foto hieronder haha.

Zoals is te lezen heb ik dus echt een zalige (ja dat Belgische gepraat neem je over  ) eerste week gehad. Ben veel opgetrokken met de meiden Michelle en Kylian, welke echt twee topmeiden zijn! Ook met Louis heb ik het erg goed kunnen vinden. Vandaag tijdens mijn vrije dag even een wat minder dagje gehad. Het weer is ontzettend slecht met de hele dag al onweer. En omdat je weinig te doen hebt dan ga je nadenken en thuis missen. Daarrom net even met mn mamaatje gebeld lekker en even haar stem weer gehoord, dus ik kan er weer tegenaan!

Trouwens superleuk dat zoveel mensen mijn verhalen lezen en alle reacties. Dat doet me echt super goed! Dus blijf dat vooral lekker doen!

En dan nog als aller aller aller laatste:

Lieve lieve Jesssca, gefeliciteeerd met je verjaardag! Ik baal heel erg dat ik er niet bij kan zijn, maar we kunnen over 5 weken weer een heel schooljaar van elkaar genieten, haha 
Verder nog heel veel liefde voor mijn besties 4 the talk, you know. Ik zou hier niet zonder jullie allemaal kunnen zijn!

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

  • 26 Juli 2014 - 18:49

    Janine:

    Hi schattie! Leuk je verhalen, lekker genieten daar! Thuis missen? Dat had ik niet van jou verwacht.. ja nu wordt niet iedere x alles voor je gedaan he, haha ;) Veel plezier nog! x

  • 26 Juli 2014 - 22:41

    Sigrid:

    Hey Maaike wat super leuk om je verslag zo te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er lekker van!X Sieg

  • 27 Juli 2014 - 00:53

    Maaike V:

    Hi schattie!!
    Minder om te horen dat we wat slechtere dagen zijn in Italie.
    Ik hoop dat snel de zon weer gaat schijnen. Ik mis jou natuurlijk ook ontzettend, maar gelukkig hebben we de whatsapp nog!
    Maaik, geniet er nog lekker van.. En van de week ga ik ze zelfs vanaf mijn vakantie bestemming lezen! Ik kan namelijk altijd erg genieten van de verhalen.

    Xxxx tot over 4 weekjes

  • 27 Juli 2014 - 03:41

    Maxx:

    Hele dikke kus en knuffel van min !!! Xxxxxx

  • 27 Juli 2014 - 08:45

    Kim:

    Hee maaik! Klinkt zo anders! Ik hoop voor koi dat de zon snel gaat schijnen! En dat er nog een paar leuke kikkers mogen kwaken! If you stil know what i mean! Have fun en don't worry! Ciaooo bella! Xxx

  • 27 Juli 2014 - 10:12

    Anneloes:

    Ha meis. Het klinkt gezellig en zo ziet het er op de foto's ook uit. Erg balen van het weer, maar gelukkig heb je nog 4 weken ;) Duimen dat het beter wordt! Ik mag hopen dat de mensen van onze kidsclub in Spanje net zo bevlogen zijn als jij. Werkse en ondertussen lekker genieten. X

  • 27 Juli 2014 - 10:28

    José De Vreugd:

    Hoi Maaike, je hebt weer n leuk reisverslag in elkaar gedraaid, leest lekker weg. Wij gaan à.s. woensdag naar Italië en blijven daar rond 20 augustus. Jammer dat het weer zo wisselvallig is en zo te zien blijft dat vd week ook nog wel. Ach joh je moet maar zo zien, teveel zon is slecht voor je huid, dus ieder nadeel heeft zo z'n voordeel! Wij hopen je tegen te komen in Italië, we willen best n dagje adoptie ouders spelen hoor! Heel veel werkplezier daar! Xx

  • 28 Juli 2014 - 09:54

    Nel Rog:

    Hey Maaike, Maaike d. Vreugd tipte me gisteren over je reisverslag.
    Wat leuk om dit avontuur mee te beleven.
    Ik moest wel erg lachen om je relaxte houding op Schiphol , nog 10 minuten en toch ook nog even een luchtje en wat drinken gescoord.
    veel plezier daar en ook ik word een trouwe volgster van jou belevenissen.
    Groetjes Nel Rog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Mei 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 22267

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Venice!

27 Juni 2012 - 23 Augustus 2012

Animatiewerk in Gran Canaria

Landen bezocht: