Home Sweet Home! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Maaike Oever - WaarBenJij.nu Home Sweet Home! - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Maaike Oever - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home!

Door: Maake

Blijf op de hoogte en volg Maaike

25 Augustus 2014 | Nederland, Katwijk-Midden

Hallo lieve mensen!

Terug op Nederlandse bodem nog een laatste berichtje van me. Aangezien ik de laatste twee weken niks meer heb geschreven wil ik mijn reisblog nog wel even een afsluitend verhaal geven.

De laatste 2 weken zijn echt voorbij gevlogen en ik heb zo ontzettend naar mijn zin gehad. Vooral erg genoten van het lekkere weer (wanneer dat er dus was), de gezelligheid met mijn lieve collega’s onderling en het hele leven in Italië.

Twee weken geleden op zaterdag arriveerde Nick, de vriend van Kylian en de ouders van Michelle in Italië. Dit was op onze vrije dag, dus zij hadden een auto gehuurd om hen op het vliegveld van Treviso op te kunnen halen. Ze zouden eerst gaan winkelen de hele dag daar en hadden gevraagd of ik mee wilde. Aangezien het super lekker weer was had ik besloten lekker thuis te blijven, zodat ik naar het strand kon gaan. Achteraf gezien een hele goede keus; in Treviso leefde namelijk ook van die lazy Italianen die even ‘superchill’ een siësta houden van 3 uur lang ’s middags…..

Maar goed, uiteindelijk Nick gearriveerd in ons appartement. Hier waren Kimo en ik al aan het wachten, want we zouden gaan stappen gelijk met z’n allen. Uiteindelijk is besloten gezellig een drankje in ons appartement te blijven doen en niet meer weg te gaan. Die week ben ik veel met Nick en Kimo opgetrokken, aangezien Michelle, Kylian en Tobias veel moesten practisen voor de show. Donderdagavond zou deze show zijn. Dit was een speciale show vanwege 3 feestdagen in Italië. Op woensdag, donderdag en vrijdag zouden wij daarom met onze kidsclub ook gaan samenwerken met de Italiaanse kidsclub. Deze 3 dagen waren voor mij echt 3 dagen afzien… Misschien dat het aan mij lag en ik autistische trekjes had, maar wat een ongestructureerde bende was dat zeg… Totaal niet over dingen van tevoren nadenken, geen gevolgen kunnen inschatten… Pff, als ik er alleen al aan terugdenk kan ik alleen maar zuchten..

Donderdagavond samen met Nick en de ouders van Michelle de show Zorro bekeken, welke echt supervet was! Vervolgens nog met het Italiaanse team Caorle in gegaan en de dag nog goed afgesloten :)

Vervolgens brak daar mijn laatste vrije zaterdag aan, welke ik natuurlijk graag op het strand wilde doorbrengen. Helaas was er geen zon te bekennen in Italië en daarom besloot ik maar wat aan de afwas te gaan doen. Verder zou ik lekker filmpjes gaan kijken die dag en zou wel kijken wat de dag mij zou brengen… Totdat daar mijn telefoon ging en Michelle vroeg of ik zin had om mee te gaan met haar ouders, die met de auto naar dorpjes langs te kust zouden gaan. Uiteraard heb ik de uitnodiging aangenomen en heb ik dus een geweldige laatste vrije zaterdag gehad. We zijn als eerst in Caorle gaan lunchen en vervolgens in de auto richting een ander plaatsje langs de kust… Michelle en ik lagen al snel te slapen in de auto haha. Toen we 2 uur later wakker werden waren we aangekomen in Lido di Jesolo. Haar ouders waren hier maar heen gereden, aangezien het andere plaatsje niks was. In Lido di Jesolo aangekomen wilde we graag wat gaan eten, want het was ondertussen al 18.00 uur geweest. Bij een restaurant gaan vragen of er nog plek was, waarop zij antwoordde dat we op z’n vroegst 23.00 uur terecht konden…… Tenzij we nog even 10 minuten bleven wachten, want op dit moment was er een gereserveerde tafel voor 4 personen nog onbezet. Dus als deze mensen niet binnen 10 minuten zouden komen, zouden wij deze tafel krijgen… Buiten op de stoep hebben we staan wachten, en ja hoooor. Na 10 minuten werd onze naam geroepen en mochten wij heeeeerlijk eten in het restaurant. Na het eten nog even door het centrum gelopen en ontzettend veel plezier gehad. Daarna heb ik iedereen nog even op een ijsje getrakteerd, aangezien zij zo gastvrij waren mij met te nemen voor deze leuke dag!

En toen ging mijn laatste werkweek in…… Een laatste keer pizzaparty, een laatste keer kidsshow, een laatste keer nat gegooid worden, een laatste keer onder de verf zitten na vingerverven, een laatste keer minidisco…..

Vrijdag tijdens mijn laatste werkdag kreeg ik uiteraard nog even alle ‘shit’ op mn dak. 5 weken lang nergens geen problemen, maar uiteraaard moet het een keer fout gaan… Nadat Kylian en ik vrijdagmiddag hebben gegeten bij Olympushotel lopen we naar ons appartement om onze strandspullen te gaan halen. Hier wilde Wisdom (Italiaanse team) even grappig doen door onze deur tegen te houden.. Kylian en ik lieten ons niet kennen en zouden even laten zien hoe sterk wij wel niet waren… Ik besloot een karatetrap tegen de deur te geven om die jongen even omver te blazen. Niet wetend dat hij niet meer voor de deur stond, dus de deur vloog open tegen de muur. Michelle en Kimo die beide hun vrije dag hadden waren allebei in 1 klap wakker, maar gelukkig; de deur of de muur waren niet kapot. Vervolgens zijn Kylian en ik naar strand vertrokken en Kimo en Michelle zijn zich gaan aankleden, zouden broodjes gaan halen en daarna ook naar strand komen.. Na 2,5 uur op strand te hebben liggen chillen gingen Kylian en ik weer terug naar ons appartement. Kimo en Michelle waren nooit bij strand aangekomen, wat wij erg vreemd vonden.. Toen wij de sleutel in ons slot stoken, snapte we waarom…. De sleutel kregen we niet omgedraaid, waardoor we niet naar binnen konden. We zijn Michelle en Kimo gaan zoeken, welke in het appartement zaten van het Italiaanse team. Zij waren al 2,5 uur eerder erachter gekomen dat ze niet in ons appartement konden, maar zij hadden geen strandspullen bij zich en konden nergens heen. Aangezien de receptie ook siësta houdt tot half 4 konden zij niet naar binnen voor strandspullen, maar ook Kylian en ik konden onze werkkleding etc. niet pakken… Gelukkig had ik de sleutel van de kidsclub wel bij me, waardoor we wel gewoon aan het werk konden. Mijn laatste werkuurtjes heb ik dus doorgebracht in mijn strandjurkje en bikini, waarin Kylian en ik heeerlijk hebben liggen chillen in het zonnetje. We hadden vanwege het lekkere weer weinig kinderen, al wat er was was Duits.

De laatste uurtjes in Italië hebben we met elkaar doorgebracht. Als eerst een lasagneparty nr. 283738 in ons appartement. Hierop volgde nog een make-up party, een haar-stijl-party en een wijnparty. Kimo bracht de sfeer er nog even goed in met zijn roze kaarsjes. Iets voor 12-en arriveerde ook Bryan en Wisdom van het Italiaanse team, zij hadden namelijk show en teammeeting gehad. We hebben nog een drankje met ze gedaan en vervolgens zijn we naar Baiablu vertrokken voor een goed feestje :)

En toen zaten 5 onvergetelijk weken Italië erop. Een geweldige tijd gehad waarin ik zelf allemaal nieuwe ervaringen heb opgedaan. Natuurlijk waren er ook momenten waarin je het minder leuk hebt, je het oneens bent met je collega’s, je baalt van het slechte weer, je het liefst thuis wilt zijn… Maaar dat weegt echt helemaal niks op tegen wat voor geweldige tijd ik heb gehad in Italië. Ik heb geprobeerd van alle dingen, hoe klein ze ook waren, te genieten. Na een moeilijk afscheid zaterdagochtend ben ik mijn lieve collega’s Michelle, Kylian, Kimo en Tobias echt ontzettend dankbaar; zij zijn voor het grootste gedeelte de reden van van 5 geweldige weken. Liefde voor jullie! <3

Uiteraaard ook heel veel liefde voor de mensen vanuit Nederland voor alle leuke berichtjes, de likes, de skypegesprekken of op welke manier dan ook; jullie belangstelling en interesse hebben een grote bijdrage geleverd aan mijn geweldige 5 weken.

Dus voor iedereen; Con amore & baci xxxxxxxxxxxx <3<3<3

En wie weet; All'anno prossimo! (Tot volgend jaar ;))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Mei 2012
Verslag gelezen: 2889
Totaal aantal bezoekers 22262

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Venice!

27 Juni 2012 - 23 Augustus 2012

Animatiewerk in Gran Canaria

Landen bezocht: