De laatste vliegtuigstoel voor Maaike! - Reisverslag uit Venetië, Italië van Maaike Oever - WaarBenJij.nu De laatste vliegtuigstoel voor Maaike! - Reisverslag uit Venetië, Italië van Maaike Oever - WaarBenJij.nu

De laatste vliegtuigstoel voor Maaike!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

19 Juli 2014 | Italië, Venetië

Halloo lieve mensen!

Jaja, daar ben ik met mijn eerste verhaal vanuit Venetië! En ik heb al zoveel meegemaakt dat ik het echt nu allemaal moet gaan schrijven, anders ben ik het vergeten.

Vrijdagochtend om 11.00 uur zou ik gaan vertrekken naar Schiphol. Ik zou rond 13.00 uur vliegen, dus dat was dan een perfecte timing. Hoefde ik namelijk niet zo lang alleen op Schiphol te zwerven… Op Schiphol aangekomen eerst op weg naar Vertrekhal 1. Was een pokke-eind lopen, want mijn koffers en rugzak waren zwaaar. Gelukkig waren mijn lieve mamsie en mijn big sister Janine mee om deze koffers te vervoeren. Maar goed, aangekomen in Vertrekhal 1 had ik nog 30 minuten om in te checken. Het was ondertussen al 11.50 uur en om 12.20 uur zou de incheckbalie gaan sluiten. Nog steeds een perfecte timing in mijn ogen.

Tot het moment ik de Arke-balie niet in vertrekhal 1 kon vinden. Ik zou namelijk voor TUI nog een koffer met materialen voor de kidsclub meenemen. Deze zou ik dan afhalen bij de Arke-balie. In vertrekhal 1 heb ik gevraagd naar de Arke-balie en ja hoor…. Deze was in vertrekhal 3. De tijd begon te dringen, maar het was nog steeds goed haalbaar in mijn ogen.

Koffertje opgehaald en bij de Arke-balie gevraagd of zij met mij mee wilde gaan lopen naar de Incheck, omdat ik een overbagage van 8 kg had. (Even een kleine blik terug in de tijd: een dag voor vertrek kwam ik erachter dat ik in plaats van 40 kg, maar 32 kg mocht inchecken, vanwege die materialenkoffer van TUI van 8 kg. Dat betekende dat ik 8 kg uit mijn koffer moest halen, wat dus nooooit is gelukt). Ik dus gevraagd of dat wijffie van Arke met mij mee wilde lopen, omdat ik anders 15 euro per kg moest gaan betalen en daar had Maaike geen zin in. De mevrouw van Arke zei dat als ze moeilijk zouden doen bij de incheck van Transavia, ze maar even naar de balie van Arke moesten bellen. Ook mooi geregeld zo.

Toen op een flink tempo terug gelopen naar Vertrekhal 1. Daar stond mijn zus met mijn 2 zware koffers te wachten. Ik had nog 10/15 minuten om mij in te checken. Dus ik ben gauw in de rij gaan staan. Bij de balie aangekomen was het al snel geregeld met de overbagage en werd hier niet moeilijk over gedaan. Tot het moment de mevrouw achter de computer tegen mij zei: Hier is uw boarding pass, u staat op stand-by. Dus ik zei; oke, dat is prima, of zoiets. De mevrouw achter de computer had al gauw door dat ik geen idee had wat dit betekende en vroeg mij dit ook. Ik gaf toe dat ik geen idee had, waarop ze doodleuk antwoord; Dat betekent dat er geen stoel voor je is in het vliegtuig. Het vliegtuig zit vol. Oke, dat was dus helemaal niet prima! Ik heb toen haar gevraagd of ik dan maar naar huis moest gaan en later moest terug komen. Uiteindelijk heeft ze voor mij gebeld en bleek er toch een stoel voor me vrij te zijn… En toen kon gelukkig mijn reis naar Venetië gaan beginnen. Snel afscheid genomen van mamsie en zussie en toen sprinten naar de gate. Daar moest ik binnen 10 minuten zijn, echt perfecte timing. Ik had me voorgenomen nog een luchtje te gaan kopen en wat te drinken, dus dit heb ik gewoon nog even gedaan. Het vliegtuig zou vast wel wachten… En dat klopte ook. En voila, hier zit in dan heeerlijk in Venetië.

Nou, die incheck is al een heel verhaal op zich en dan heb ik nog niet eens verteld hoe het hier is! Op Airport Marco Polo werd ik door een taximeneer opgehaald, deze had netjes een kaartje met daarop mijn naam. Deze aardige man heeft mij in 40 minuten naar Giardini di Altea gebracht, een supergroot vakantiepark met hotels, bungalows en een campingterrein. Een super aardige man die alleen Duits sprak. Maar ach, zo kon er ook weer even aan mijn geweldige Duitse talent gewerkt worden, haha.

Gister gelijk kennis gemaakt met het animatieteam hier op het park. We werken mijn z’n zessen in de kidsclub; Kylian en ik voor TUI Nederland, Michelle en Louise voor Jetair, vanuit België en dan nog de 2 Duitse jongens Kimo en Tobias voor TUI Duitsland. Tot nu toe heb ik het super gezellig met ze gehad. Heb het al super naar me zin!

Vandaag gelijk begonnen met een vrije dag, echt heeerlijk! Vanmorgen eerst een bus gepakt naar Caorle, want hier wilde Kylian graag heen. Ik ben maar meegegaan, omdat ik geen weg weet in dit grote park en niet wist nog waar het strand of zwembad was. In Caorle aangekomen hebben we over een markt gelopen die ontzettend saai was. Kylian wilde graag het stadje zelf nog in, maar Michelle en ik besloten weer een bus terug te pakken naar huis. Ben toen samen met Michelle heerlijk naar het strand gegaan, waar Louise ook al lag. Om half 4 zijn we naar het zwembad gegaan en daar is Kylian ook bij komen liggen. Echt heerlijk ontspannen dagje gehad. Morgen gaat dan de eerste werkdag echt beginnen, ben heel benieuwd maar heb er helemaal zin in! Ik ga jullie uiteraard op de hoogte houden.

En dan nog even heel wat anders, maar wel het belangrijkste. IK HEB WIFI IN HET APPARTEMENT! De meiden zijn hier al 3 weken en hebben geen internet. Zij gaan speciaal naar het hotel verderop om te kunnen internetten. Ik deed gister mijn tablet aan en had gelijk internet. Vandaag al even met omi zitten skypen, dus dat is echt helemaaaal top!

Nou ik ga nu even eten en ik spreek jullie snel weer.

Arrivederci mensen!

Liefs,

Maaike

  • 19 Juli 2014 - 21:26

    Sigrid:

    Wat heerlijk Maaike dat je het zo naar je zin hebt. Ga er lekker van genieten. Ben benieuwd naar je verhalen!X Sieg

  • 19 Juli 2014 - 22:10

    Anneloes:

    Zooooo echt Maaike! Hahaa, heerlijk om te lezen. Geniet ervan en laat ons maar lekker meegenieten :)
    X

  • 19 Juli 2014 - 22:15

    Maria Selier:

    jee wat spannend op schiphol, maar je bent er veel werkplezier daar!

  • 19 Juli 2014 - 23:49

    Ilse:

    Waarom kan alleen toch jou dat overkomen op Schiphol? Hahaha!
    Wel chill dat je gelijk met een ontspannen dagje begint, even rustig inkomen.
    Succes morgen!
    xxx

  • 19 Juli 2014 - 23:50

    Maaike:

    Maaikie!! Super dat je nog een plekje had. Trouwens fijn dat je 48 kg kon meenemen.
    Ben blij om te lezen dat je je eerste vrije dag al hebt gehad.
    Deze kon je na al dat harde werken, in de afgelopen weken, wel gebruiken.
    Succes deze week met je eerste animatie-uurtjes en ik kijk nu alweer uit naar de nieuwe verhalen.

    Xxxx Maaike

  • 19 Juli 2014 - 23:53

    Mama:

    Hoi Maaike,
    Ik heb je verslag net gelezen. Beetje laat, maar had het vandaag erg druk. Leuk verslag.
    We hebben het met plezier gelezen. (Het meeste wist ik al, want ik was er zelf bij. Ha, ha)
    Ik ben erg benieuwd wat je verder mee gaat maken. Laat ons maar lekker meegenieten.
    We kijken er naar uit. xxx mama.

  • 20 Juli 2014 - 10:24

    José De Vreugd:

    Hoi Maaike, wat n verhaal haha, we kijken uit naar het vervolg van je avontuur! Veel plezier op je 1e werkdag. Xx Sjaak en José.

  • 20 Juli 2014 - 10:29

    Corien :

    Zoooo,jij maakt nog eens wat mee! En wat een geluk heb je gehad achteraf bekeken,maar wel vermoeiend denk ik.Gelukkig is het allemaal goed gekomen ,en kan je na je vrije dagje goed ontspannen beginnen!Veel plezier en succes!Geweldig om je zo te kunnen volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 27 Mei 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 22263

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Venice!

27 Juni 2012 - 23 Augustus 2012

Animatiewerk in Gran Canaria

Landen bezocht: